maandag 18 maart 2013

JMW Arkel 16 maart 2013

Vorige week heb ik me op de 2e startrij gereden wat natuurlijk een veel betere uitgangspositie is voor de wedstrijd. Vanaf mijn startplek kan ik gelijk na de start doorschuiven naar de 4e plaats in de wedstrijd. Dit keer rijden er geen meisjes meer voor me. De eerste 3 gaan net nog iets te snel, ik kan jammer genoeg net niet aanpikken bij de 3e jongen. Eerst kom ik te rijden in een groepje met Emma en Koert met kort daarachter Hanna. Zij kan de aansluiting net niet maken. Daarna even met Emma en een stukje verder in de wedstrijd komt Tomas aansluiten. Even rijden we weg bij Emma, maar door een foutje van Tomas valt hij. Het was nog te vroeg in de wedstrijd en een te klein gaatje om vol door te gaan. Er zijn hele stukken waar je vol tegenwind hebt. Emma kan daardoor weer terugkomen. De achterstand van Tomas is te groot en wij gaan strijden voor de 4e plaats in de wedstrijd en de 1e plaats bij de meisjes. Het hele stuk lag ik op kop, ik heb nog een keertje geprobeerd weg te rijden, maar dat lukte niet. In een stuk singletrack, waar je eigenlijk niet in kan halen, probeert Emma het toch. Ik krijg een duwtje en vlieg over de kop, weg kans op de 1e plaats. Ik ben wel weer snel op gestaan, maar de achterstand is dan 50 meter en niet meer te overbruggen. Ik kom nog wel als 5e overal en 2e meisje over de finish. Morgen zal ik wel bont en blauw zijn, maar echte schade is er niet of het moet mijn linkerpedaal zijn want die is niet meer geheel recht.
Volgende week rijden we in Burgh Haamstede. Misschien kan ik dan gelijk met de jongens mee en een voorsprong bij elkaar rijden die groot genoeg is voor de overwinning.


Groetjes Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten