zaterdag 24 mei 2014

JMW Den Helder 24 mei 2014

Aan de leiding in de wedstrijd. Foto Inge Baijs
Vandaag de 5e JMW wedstrijd in Den Helder Gelukkig was het beter weer dan vorige week in Oss. Door weinig hoogte verschillen en weinig technische passages zou het een snel rondje worden. De organisatie had deze week nog wat kombochten en zandheuveltjes aangelegd op het middenterrein wat voor de vernieuwing zorgde. Doordat vorige wedstrijden er een aantal rijders uitgevallen waren stonden zij vrij achteraan in het veld. Ik mocht als eerste opstellen. Na de start ga ik na Frits als 2e de bocht in. Gelijk trekken we al een gaatje naar de rest van het veld. Aangekomen op het middenterrein gaan we bijna onderuit met zijn tweeën maar gelukkig vielen we niet. De rest van het veld moest hierdoor van de fiets af. De eerste doorkomst na de startronde is Twan al behoorlijk opgeschoven. De tweede ronde reed Frits op kop maar het gaat niet erg snel. Twan kan gemakkelijk terugkomen en ook de anderen konden het gat bijna dichtrijden. Daarna ging het
Podium in Den Helder: 1e Larissa, 2e Hanna, 3e Dieke
tempo weer wat omhoog. Het volgende rondje heb ik stevig op kop doorgereden om ervoor te zorgen dat er niemand meer terug kon komen. Bij het ingaan van de laatste ronde lag ik op de 3e positie achter Frits. Frits reed dit rondje defensief en daardoor wist Twan weg te rijden. Verschillende keren geprobeerd om erlangs te komen en omdat het laatste rechte stuk heel erg kort was kon ik hem in de sprint niet meer verslaan. Als de eindstreep 10 meter verder gelegen had was ik er nog voorbij gegaan. Maar ik ben wel tevreden met de overwinning bij de meisjes en de 3e plaats overall. Volgende week alweer de 6e wedstrijd. Dit keer in Beesel aan de andere kant van land.


Groetjes Larissa




Geen opmerkingen:

Een reactie posten