woensdag 27 april 2016

Koningscup Havelte 24 april 2016

Vandaag stond de Koningscup in Havelte op het programma. Na vorige week de wedstrijd in Oldenzaal te hebben gewonnen, had ik volle vertrouwen in de wedstrijd van vandaag.

Havelte vind ik altijd een van de mooiere rondjes in Nederland, mede door een aantal mooie klimmetjes in het parcours. Ditmaal moesten we enige tijd na de nieuwelingen jongens starten en moesten we apart van de elite/belofte en de junior dames starten, dit beloofde dus weer een inhaalrace te worden. De start ging weer goed en had gelijk met Daphne een gaatje op de rest van het veld. Na een paar honderd meter nog wat versneld en zo ook Daphne kunnen lossen. Helaas kwam ik al in het begin van de eerste ronde in het achterveld van de junioren en elite/belofte dames, waardoor ik ook opgehouden werd. Gelukkig had het rondje een aantal brede rechte stukken waar ik elk rondje een aantal renners en rensters kon inhalen, wat steeds wel veel energie kosten. Maar na 1 uur lag ik nog steeds op de eerste positie en had ik nog steeds geen ander nieuweling-meisje gezien. Zo kon ik weer met een aardige voorsprong juichend over de finish komen! Ploegmaatje Dieke werd knap 2de!


1. Larissa, 2 Dieke, 3. Joelle



Geen opmerkingen:

Een reactie posten