dinsdag 16 juni 2015

NK MTB Arkel 13 juni 2015

Vandaag was het dan zo ver: ik moest mijn NK titel verdedigen. Ditmaal werd het NK gehouden in Arkel waar de afgelopen weken het parcours flik is opgeknapt. Er waren veel stenen passages aangelegd wat kan zorgen voor een hele andere wedstrijd als vorig jaar op Arkel. 's Ochtends begon het wat te regenen waardoor het parcours erg glibberig werd en de stenen passages heel glad. Wel of niet nemen? Uiteindelijk er voor gekozen om alle passages te nemen en het risico toch maar te nemen.
Bij de start had ik gelijk een groot gat op de andere meiden en vanaf dit moment is het ook zo gebleven. Maar na maten de wedstrijd werd het gat steeds ietsje kleiner doordat ik bij vele single track passages jongens in moest halen die niet aan de kant wouden. Wanneer ik er langs was gooide ik de gaskraan weer open en zo kon het gat daarna weer groeien.
Na 50 minuten wedstrijd kon ik voor de 3de keer op rij NEDERLANDS KAMPIOEN worden! Erg tevreden over deze wedstrijd en mag de laatste wedstrijden bij de jeugd nog in de rood-wit-blauwe trui rijden.


1. Larissa, 2. Dieke, 3 Maike


Geen opmerkingen:

Een reactie posten