woensdag 8 april 2015

Beneluxcup Nieuwkuijk 5 april 2015



Vandaag heb ik op de MTB de Beneluxcup gereden in Nieuwkuijk. We moesten al vroeg van huis voor het inrijden, maar ik moest pas laat in de middag starten. Ik heb samen met Fleur het rondje verkend en dit bleek ongeveer hetzelfde te zijn als vorig jaar. Ook de rockqarden waar veel masters vielen mochten wij dit jaar wel vanaf rijden. Na het inrijden moesten we nog lang wachten voordat we eindelijk mochten starten. Dus gingen Fleur en ik nog maar even onze skills oefenen.
Ik mocht vandaag vanaf de tweede startrij starten en kon zo als vierde het veld inrijden. Maar merkte al gelijk dat het niet helemaal goed zat met mijn fiets. Elke keer als ik wou aanzetten sloeg mijn ketting over en zo kon ik dus nergens aanzetten en kwam ik ook erg moeilijk boven. Hierdoor verloor ik veel tijd maar ook nog veel energie, waardoor ik veel gaatjes moest laten vallen en niet met de achtervolgende groep mee kon rijden. Uiteindelijk de achtervolgende groep kwijt geraakt doordat mijn ketting er aan de buitenkant afvloog en ik van de fiets af moest om deze er weer op te leggen. In de voorlaatste ronden vloog mijn ketting er weer af aan de buitenkant en moest ik deze er weer opnieuw opleggen zo konden weer 2 rijders mij passeren en wegrijden. Daarna weer in mijn eentje hard doorgereden (zover het kon met mijn fiets) en zo het laatste rondje niemand meer gezien. Ondanks alles nog wel een 10de plek en een 2de plaats bij de meiden.


Groetjes Larissa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten