zaterdag 28 juni 2014

JMW Sittard 28 juni 2014

Vandaag hadden we de JMW wedstrijd in Sittard. Voor iedereen was dit een nieuw parkoers. Het was gelegen in het trainingsgebied van Team Troi en er was een behoorlijk zwaar rondje uitgezet met veel klimmen en dalen. Gisteren had het behoorlijk geregend waardoor het parkoers al wat blubberig was geworden. Ik had mijn vader mijn wielen in mijn fiets laten zetten met meer grip en dat was de goede keuze. Het ochtendprogramma had droog kunnen rijden, maar toen wij aan het inrijden waren begon het te regenen en dat is die middag ook niet meer gestopt. De regen zorgde ervoor dat het parkoers steeds gladder werd. Toen we eindelijk van start mochten was het parkoers nog gladder geworden dan tijdens het inrijden. Mijn start ging goed en reed als 4e achter 3 jongens met Frits op kop. Nog in de eerste ronde gaat Frits onderuit. Twan en Kjell konden om hem heen sturen. Mij lukte dat helaas niet meer omdat Frits net op stond en ik er niet meer langs kon.
3: Dieke, 2: Emma, 1: Larissa
Het duurde allemaal even waardoor de koplopers ver weg kunnen rijden. Later kon ìk Frits passeren en bij hem wegrijden. Na de wedstrijd hoorde ik dat Frits nog een keer gevallen was en de wedstrijd had verlaten. Lange tijd reed ik alleen op de 3e plaats in de wedstrijd. In de voorlaatste ronde werd ik ingehaald door de 3e jongen in de wedstrijd. Hij reed net iets te hard voor mij en ik wilde niet teveel risico's nemen. In mijn eigen tempo reed ik de wedstrijd uit en haalde zo de 1e plaats bij de meisjes binnen.

3: Dieke, 2: Emma, 1: Larissa

Morgen rijd ik nog het clubkampioenschap op het WWV parkoers en dan rij ik pas op 30 augustus mijn volgende MTB wedstrijd.

Groetjes Larissa









Geen opmerkingen:

Een reactie posten